2013. május 5., vasárnap

Tavaszi filc locsoló kanna

Tavaszra készültek ezek a locsolókannák...

rózsás





...virágos






A dekor filcet A4-es formátumban (vagy méteráruként) lehet vásárolni.

És most egy kis mértan az elkészítéshez... :)
Ezeknek a locsoló kannáknak az oldalpalástja az A4-es lap hosszában kettévágott fele. 
Azaz kb. 30*10 cm darab kiterítve.
Arra viszont figyelni kell, h a palást kisebb lesz, kb. 1 cm-rel, mert az összevarrás ennyit minimum igényel, ezért csak 29 cm-rel számolunk.
Így a 29 cm-es oldal az alapként szolgáló körnek a kerülete, így könnyen kiszámítható, h a sugara mennyi...
Mert a kör kerülete: 2r*3,14 (azaz pí), és most visszafele gondolkodva:
(30:3,14):2=4,61cm
Szóval a körzővel 4,6 cm-t mérek fel, és ehhez a kivágott körhöz hozzávarrtam a palástot, majd a legvégén a palást 2 végét is összevarrtam. Majd a kiöntőnyílás és a fül is a helyére került. a dekoráció a legvégén, h ne zavarja a többit, és jól érvényesülhessen...
A fül és a kiöntő nyílás méreténél az arányosságra törekedtem, vagyis, h jól nézzen ki.

Az alap készítésekor megoldás lehet az is, ha nincs körzőnk, h egy kb. 10 cm átmérőjű pohár alját rajzoljuk fel, csak a rajzoláson belül vágunk, de le kell ellenőrizni a poháron a palástot. 
De ezzel a számítással bármilyen méretű palást esetén könnyen kikalkulálható az alap. 
Azaz kicsinyíthető-nagyítható a kanna.

A fülét lehet oldalra is varrni, de előre-hátra is. 
A varrást is díszítésnek szántam, azért fekete, de ha valaki nem szeretné hangsúlyozni, lehet az alapszínnel megegyező hímzőcérnával is varrni.
A rózsát én készítettem, de virágot mintás filc törlőruhából vágtam ki. 
Több bevásárló központban lehet ilyet vásárolni, más-más mintával. 
Direkt hobbis célokra szoktam venni, és van már madaras, virágos, kacsás, stb. az ezekből készült mütyüröket  is felrakom majd folyamatosan ide a blogra!

Most napsárga alapszínt választottam, de más színnel is nagyon jól nézne ki, amint készítek olyat, megosztom azt is veletek! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése