2013. április 8., hétfő

Házikó icike-picike barátoknak (kannából...)

Újrahasznosítás jegyében készült ez a házikó!

Az egyik nagyobb felületén középen tapétavágó késsel (sniccerrel) vágtam egy hosszú vágást, 
ügyelve, h ne szaladjon túl, aztán alul és felül is vágtam, így alakítva ki a 2 szárnyas ajtót.
Ezt körberajzoltam fekete kontúr üvegfestékkel, száradás után színeztem szintén üvegfestékkel.
Az ajtó 2 oldalához kőmintát rajzoltam, csak mivel nem volt barna festékem, bordó lett...

A keskenyebb oldalára csak üvegfesték dekoráció került.
Stílusosan Harap u. a cím, nagyon szeretjük ezt a versikét, és azért 7 szám, mert 7 gyermekem van! :)
A kanna kupakját nem találtam meg, de a recéket üvegfestékkel dekoráltam, mintha kémény lenne.
A kőmintát elváltja a fű is virág motívum.
Jól látszik a félig nyitott ajtó és ablak.

A másik nagy oldalon folytatódik a fű és virág minta.
Ide egy ablak került, hasonlóan vágva,mint az ajtó, csak kisebb méretben, de a tetejük egyvonalban.
Ugyanúgy dekorálta, függönnyel is, aminek az érdekessége, h belül van a sárga, meg a kontúr, de a pöttyöket mindkét oldalon megcsináltam.
Az ablak alá virágláda is került, ami a sajnos itt nem látszik túl jól, mert fénylik.

A negyedik oldalra kaspó került kis virágos fácskával.
A füvet itt már átváltottam újra kőre, ami aztán az ajtóig ér.
Ezen a képen is jól látszik a félig nyitott ajtó és ablak. 



És most néhány kép, félig elfordítva, felülről...
...ablakos hátulról...

...ajtós hátulról...

...ajtós elölről...

...ablakos elölről.
A boltinál egyszerűbb, de olcsóbb és mégis értékesebb darabja lehet egy ilyen házikó a gyerekszobának.
Kiváló lakhelye az icike-picike állatoknak, kinder tojás figuráknak, kis méretű babáknak, egyéb kis játékoknak.
Mivel az ajtók kissé merevek, jól záródnak, akár még utazáshoz is viheti magával a kis tulajdonos, és külön táska sem kell hozzá!

Azt nem tudom, h mennyire lesz tartós az üvegfesték rajta. 
Már csináltam egy másikat is korábban, azt alkoholos filccel dekoráltam, idővel kopik, de nem teljesen, viszont néha emiatt frissíteni kell. Majd annak a képeit is felrakom, ha megtalálom... :)

Mivel a kannát a száján keresztül nem lehet tökéletesen kimosni, az ajtó megnyitása után erre jó alkalom nyílik, és alaposan szárazra lehet törölni!
A sniccerrel itt is óvatosan kell bánni, vigyázni kell a kézre, és arra is, h ne szaladjon túl, mert akkor nem akkora lesz az ajtó, mint terveztük.

Gyerekek ebben a munkába is részt vehetnek, pl. a tervezésben, h hova mi kerüljön, ceruzával meg lehet rajzolni, de nem érdemes túl apró mintákban gondolkodni. 
Segíthetnek még amikor az üvegfestékkel vagy az alkoholos filccel színezünk.

Egy valamire kell még figyelni: a festés csak oldalanként haladhat, azaz egy oldalon kontúr rajzolás, majd színezés, ha megszáradt, jöhet a következő oldala. Ez oldalanként néhány órát vesz igénybe, természetesen a lakás hőmérsékletétől függően. De egy nap biztosan nem elég az elkészítéséhez, nekem 2 napon át tartott. De utána is várható további száradás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése