2012. március 17., szombat

Krokodil sütemény kelt tésztából

Újabb módját mutatom meg a kelt tészta hasznosítására. 

A megkelt tésztát 2 részre osztottam, formáztam, itt nem látszik, de valójában rombusz formájúra, azaz papírsárkány formára vágtam, megkentem a következővel: 25 dkg margarin, 45 dkg kristálycukor, 1 cs vaníliás cukor, 1-2 teáskanál főzős kakaópor. Erre szórtam 1 üveg magozott meggyet, (befőttből).
De a meggy elmaradhat!


 Átlósan feltekertem, nem túl szorosan, de nem is lazán
.
 A levágott hulladékból készülnek a lábak, amiket szintén megkentem a margarinos krémmel.
 Az átlós tekerés miatt a közepe vastagabb lesz, a szemének 2 golyót készítünk.
 Tepsibe helyeztem, tojással lekentem, helyére rakta a lábait  és a szemeit.

 1 ollóval csipkedem ki a hátát, lábait. Villával körmöket és fogakat alakítok. 
 Várja a sütőbe rakást... :)
170-180 fokon kb. 20 percig sütjük.

Kisült már a kalácsom! :)
Mert az a krokodil egy kakaós kalács.
A benne lévő margarin és cukor sülés közben kifolyik, karamellizálódik, 
ami nagyon finom réteget képez a süti alján.


Lehet, h bonyolultnak látszik, de nyugodtan induljunk neki, mert csak fantázia kérdése az egész!
Jó étvágyat!

Eredeti ötlet nem az enyém, hanem amikor Tuppervare partin voltam, sokszor  csináltunk ilyet... ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése