2011. november 27., vasárnap

Cd újrahasznosítása

Ismét új dolog...
Karcos, régi cd-,dvd lemezek újrahasznosítása!

1 cd-s 

2 cd-s

Minták közelebbről

zöldségek 1

alma

virág

gomba

zöldségek 2

levél

levelek

zöldségek 3

paprika, paradicsom

zöldségek 4

piros szőlő

fehér szőlő

tavi kép

virágok


Ötlet valahonnan a netről...

Alapanyagok: 
régi cd, dvd lemez
mintás szalvéta
szatén szalag
dekupázs ragasztó
hobbi ragasztó

A cd-re szatén szalagot ragasztottam hobbiragasztóval úgy, h kialakítottam belőle az akasztót, a másik 2 szabadon maradt végét tetszés szerinti hosszúra hagytam, majd elégettem, mert kiszálazódik. 
Ügyeltem arra, h a szalag sima legyen, mert ha megtekeredik nem lesz szép.
Eredetileg fehér akril festékkel kellene lefesteni az egészet, de nem volt itthon és sietni is akartam vele, ezért kihagytam ezt a lépést, így sajnos nem is lett mindenhol olyan szép, mert a cd felirata átlátszik, de ahol nincs betű, ott még előnyére is vált. Ha nem festjük le fehérrel, arra azért az összhang miatt figyelni kell arra, 
h a cd-k felülete lehet több féle színű is, ezüst, arany, rózsaszín...
A fehérrel való lefestés előtt a középső lyukat le kell fedni öntapadós fehér lappal, de én így ezt is elhagytam.
Akril festés után várni kell, h a festék megszáradjon, én viszont miután a szalag ragasztása megszáradt, a szalvétákat  már tettem is rá dekupázs ragasztóval.
A 20*20 cm-es szalvéta oldalakat úgy helyeztem rá, h a lényeges minta ne lógjon le. 
De lehet úgy is, mint a zöldségeseknél csináltam. 
A szalvéták általában 3 rétegűek, és a 2 alsót óvatosan leválasztottam a legfelső alól. 
Majd a cd-t bekentem a dekupázs ragasztóval, ráhelyeztem a szalvétát, és a szalvétát is átkentem a dekupázs ragasztóval. Félretettem száradni, és megcsináltam mindegyik cd-vel. 
Amikor megszáradt, folytattam a másik oldalukkal. 
Amikor az is megszáradt, a túl lógó szalvétát körben levágtam.
A szélén kiálló esetleges szálacskákat még átkentem dekupázs ragasztóval.
Teljes száradás után megérkezett a 3.-os kislányom, Vivien osztályába őszi dekorációnak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése